Socialiniai tinklai – pagalba ieškant darbo

Publikavimo data: 2015-01-07 Socialiniai tinklai – pagalba ieškant darbo Atėjus laikui keisti senąjį ir ieškotis naujo darbo, kiekvienas imasi skirtingų strategijų: vieni jo ieškosi internete, vartydami darbo skelbimų tinklalapius, kiti varto laikraščius, darbo ieško per draugus ar pažįstamus.Yra ir tokių, kurie darbą tikisi susirasti per socialinius tinklus. Būtent apie šį būdą ir pakalbėkime kiek plačiau. Lietuvoje, kaip ir kitose šalyse, žmonės ieškodami darbo per socialinius tinklus daugiausia naudoja svetainę „Linkedin“. Čia gausiai lankosi ne tik daro ieškantys asmenys, bet ir darbdaviai bei personalo paieškų atstovai.

 

Socialinių tinklų nauda ieškant darbo
Atkreiptinas dėmesys, kad dažnoje internetinėje socialinėje erdvėje vartotojas gali bendrauti palikdamas viešas žinutes, kurias skaito kiti. Šią funkciją būtina išnaudoti, todėl rekomenduojama viešai pasiskelbti, kokio pobūdžio darbo ieškote, nurodykite savo pomėgius, gabumus ir  kitą informaciją, kuri gali būti išskirtinė jūsų, kaip kandidato, atžvilgiu.

Šiuo metu bene visos įmonės turi ir savo anketas didžiuosiuose socialiniuose portaluose. Ten būna skelbiamos įvairios naujienos, įvykiai, taip pat ten gali bendrauti darbuotojai bei asmenys iš išorės. Jei ieškote darbo konkrečioje įmonėje, tuomet sekite jos naujienas – stebėkite kokia veikla įmonė užsiima, ar jiems reikia darbuotojų ar savanorių, kokių tiksliai specialistų jie ieško. Be to, galite konkrečios įmonės profilį pridėti prie savo socialinio tinklalapio paskyros draugų. Tokiu būdu išaugs tikimybė, kad darbdavys, ieškodamas naujo darbuotojo, visų pirma atkreips dėmesį į tuos, kurie jau domėjosi bendrovės veikla.

Būsimam darbuotojui taip pat rekomenduojama nuolatos atnaujinti savo profilio informaciją. Tuomet darbdaviui nereikės sugaišti papildomo laiko aiškinantis, ar žmogaus kompetencijos jį tenkina. Atkreipkite dėmesį, kad jūsų socialinio tinklalapio draugų rate yra žmonių, kurie dirba darbuotojų paieškos agentūrose arba personalo skyriuje, ir gali jums padėti. Jiems rašykite asmenines žinutes, informuodami, kokio darbo ieškote ir ko tikitės.

Atlikti tyrimai parodė, jog vienas iš šešių asmenų, ieškančių darbo, socialinius tinklus panaudoja kaip tam tikrą statišką savo CV. Čia patalpintas gyvenimo aprašymas bei kita aktuali informacija apie kandidatą greitai pasiekiama ir laisvai prieinama, gausiai lankoma darbdavių, galinčių jums pasiūlyti norimą darbą. Bene 90 % asmenų, ieškančių darbo JAV, turi savo anketą nors viename iš didžiųjų socialinių tinklų – „Twitter“, „Facebook“ ar „Linkedin“. Vienas iš penkių vartotojų šalia savo asmeninės informacijos taip pat nurodo ir profesinę.
 

Jaunimas ir profesionalai renkasi skirtingose vietose
Profesionalai teigia, kad darbdaviai būsimų darbuotojų iš tiesų ieško socialiniuose tinkluose, tačiau, atsižvelgiant į darbo specifiką, skiriasi ir socialiniai tinklai. Pavyzdžiui, „Facebook“ yra tinkamiausias jauniems asmenims, kurie ieško savo pirmojo ar antrojo darbo. Profesionalai, kurie intensyviai lipa karjeros laiptais, savo paskyrą turėtų susikurti „Linkedin“ socialiniame tinkle. Jis yra didžiausias profesinis tinklas visame pasaulyje. Socialinės medijos ir būtent „Linkedin“ naudojimas ieškant darbo sparčiai auga, kadangi pastarajame renkasi profesionalai, o „Facebook“ ar „Twitter“ yra daugiau asmeniniai socialiniai tinklai. Be abejo, atkreiptinas dėmesys ir į auditorijos tipą. Jeigu tai jaunimas, kuris ieško pirmojo ar antrojo darbo, jis greičiausiai darbo ieškos naudodamas „Facebook“, tačiau kuo aukščiau kylama karjeros laiptais, tuo tokio tipo praktika tampa retesnė. Tuomet jei ir beveikia socialinės medijos, tai vienintelis šaltinis yra „Linkedin“.

Kai darbdavys renkasi sau tinkantį specialistą, taip pat nevengia naudotis interneto paieška bei socialinių tinklų teikiamomis galimybėmis. Neretai iš socialinių tinklų galima sužinoti, ar būsimasis darbuotojas yra motyvuotas, kokie jo pomėgiai, vertybės, pati asmenybė. Neišvengsite, kad jūsų „Facebook“ anketa nebūtų tikrinama, tačiau galite nesunkiai kontroliuoti, kokia informacija apie jus yra matoma viešai.
 

Patarimai, kaip sukurti gerą įvaizdį socialiniame tinkle
Jūsų pateiktą informaciją, kuria dalinatės internete, gali pamatyti bene visi. Todėl neapsirikite ir neįkliūkite į spąstus galvodami, jog informacija apie jus, pateikta socialiniuose tinklapiuose,  nėra susijusi su naujo darbo paieškomis. Juk šiuolaikiniai darbdaviai skiria pakankamai daug laiko, kad daugiau sužinotų apie asmenis, kurie kandidatuoja dirbti jų įmonėje. Lygiai taip pat kaip jūs prieš eidami į darbo pokalbį internete ieškote informacijos apie įmonę, taip ir darbdavys gali įvesti jūsų vardą į paieškos sistemą, kad sužinotų daugiau.

Pamėginkite „Google“ paieškoje įvesti savo vardą ir pavardę. Rasite pačias populiariausias su jumis susijusias nuorodas. Jeigu matote, kad pateikiama kompromituojanti ar ne itin pozityvi medžiaga, tuomet pasistenkite ją pašalinti. Taip pat patikrinkite savo asmeninio socialinio profilio privatumą. Pasirūpinkite, kad informacija apie jus ir viešinama medžiaga būtų prieinama tik artimų draugų ratui.

Išanalizuokite savo viešinamą turinį ir įsitikinkite, kad tai tikrai nėra tie dalykai apie kuriuos nenorėtumėte kalbėti pokalbio dėl darbo metu. Net jeigu ir pasirinkote atitinkamus privatumo nustatymus, vis tiek negalite būti užtikrintas, kad su būsimu darbdaviu neturite bendrų pažįstamų.

Kai imsitės intensyvių darbo paieškų neapsiribokite vien tik išpuoselėtu CV bei motyvaciniu laišku. Sukurkite puikų įvaizdį bei gerą reputaciją ir socialiniuose tinkluose. Atkreipkite dėmesį ir į reprezentatyvią išvaizdą – nuotraukos turėtų būti tvarkingos, o ne kompromituojančios. Jūsų užrašai bei kitų žmonių pasisakymai taip pat neturėtų rėžti akies netaisyklinga kalba ar net keiksmais.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Verslo konsultacijos