Reklama socialiniuose tinkluose: neribotos rinkodaros galimybės ir pavojai

Publikavimo data: 2014-10-16 Reklama socialiniuose tinkluose: neribotos rinkodaros galimybės ir pavojai Žaibišku greičiu augantis socialinių tinklų populiarumas keičia ne tik kasdienius mūsų įpročius, bet ir požiūrį į informacijos sklaidą – naudodamiesi socialinės medijos kanalais galime ne tik bendrauti, bet ir skleisti naujas idėjas, didinti įmonės lankomumo rodiklius, kurti ir plėtoti verslą. Planinga rinkodara neatsisako reklaminių plakatų, skrajučių ir akcijų, tačiau, jei norite neatsilikti nuo šiandieninio žmogaus gyvenimo ir prisitaikyti prie besikeičiančių technologijų, privalote išnaudoti visas socialinės rinkodaros galimybes.

 

Socialinių tinklų privalumai
Socialiniai tinklai yra vienas populiariausių būdų, leidžiančių bendrauti su draugais, kolegomis ir verslo partneriais – „Facebook“, „Twitter“, „Myspace“ tampa antruoju mūsų gyvenimu, t. y. realybei lygiagrečia niša. Tai suvokdami, socialiniai gigantai siūlo neribotas rinkodaros galimybes.

Matomumas. Naudodamiesi socialinės medijos kanalais, visuomet būsite matomi ir lengvai pasiekiami. Apie jūsų produktus ir paslaugas bus perduodama pačiu efektyviausiu komunikacijos būdu, t. y. iš lupų į lupas, rekomenduojant ir komentuojant. Jei galite pasiūlyti kažką išskirtinio ir unikalaus, galite būti visiškai tikri, kad apie jus bus kalbama, t. y. jūsų socialinio tinklo puslapis sulauks pasekėjų, kurie dalinsis aktualia informacija – nepamirškite, kad turėdami didelį pasekėjų ratą, sulauksite daugiau naujų klientų.

Pasiekiamumas. Reklama socialiniuose tinkluose ne tik įtraukia vartotoją, bet ir paverčia jį planingos rinkodaros dalimi, t. y. jūsų įrašu pasidalijęs vartotojas tampa efektyviausia reklamos priemone. Socialiniai tinklai suteikia vartotojui išskirtinę galimybę akimirksniu surasti jūsų įmonės puslapį ir pasidomėti jūsų teikiamomis paslaugomis. Be to, jei klientas nori su jumis susisiekti, jam tereikia parašyti asmeninę žinutę, t. y. pirkėjui nereikia ieškoti jūsų kontaktų puslapio ir skambinti administracijai – apie siūlomas prekes jis gali domėtis tiesiogiai, nepalikęs savo socialinio tinklo paskyros. Naudodamiesi socialinės medijos kanalais jūs galite skelbti akcijinius pasiūlymus ir skatinti vartotojus tapti jūsų puslapio fanais – didesnis „Like“ skaičius užtikrina efektyvesnius pardavimo rezultatus.

Turinys. Socialiniai tinklai neturi jokių turinio apribojimų – klientus galite vilioti tekstu, vaizdais, vaizdo įrašais ar kitomis reklamos priemonėmis. Be to, pažindami savo tikslinę auditoriją, jūs galite siūlyti konkrečiam pirkėjų ratui aktualias prekes. Stebėdami klientų reakciją, t. y. vertindami ir analizuodami pirkėjų atsiliepimus, jūs galite kelti savo kvalifikacijos lygį ir tobulėti, t. y. įveikti silpnybes ir sustiprėti.
 

Efektyvus turinys: koks jis?
Socialinių tinklų turinio galimybės yra neribotos, todėl galite išbandyti viską, kol atrasite tai, kas labiausiai traukia klientų dėmesį. Vis dėlto stebint didžiųjų įmonių rinkodarą, galima išskirti kelias populiariausias tendencijas.

Rinkiniai ir sąrašai. Vartotojams patinka struktūruotas ir informatyvus turinys, todėl siūlome išbandyti rinkinio principą: „10 būdų pakeisti virtuvės interjerą“, „Populiariausios 9-ojo dešimtmečio šukuosenos“, „Vaizdo technikos tendencijos“, „Sugedusio šaldytuvo remontas: 5 praktiniai patarimai“ ir t. t. Tokio pobūdžio straipsnius vartotojai ne tik skaito, bet ir dalinasi su draugais. Be to, skelbdami aktualų turinį, užsitarnausite klientų palankumą.

Žaidimai. Įdomus, intriguojantis ir žaismingas turinys sudomins ne tik vaikus, bet ir suaugusius – pasiūlykite sužaisti trumpą loginį žaidimą ir atspėti mįslę. Pasistenkite sugalvoti kažką, kas truks ilgiau nei kelias sekundes, tačiau nereikalaus itin sudėtingo darbo. Būkite kūrybingi ir nepamirškite, kad įdomus turinys sulauks didesnio „Like“ skaičiaus – banali ir visiems gerai žinoma mįslė nepaskatins vartotojo dalintis žinute su draugais.

Akcijos ir konkursai. Nors išpardavimų bumas nebestebina, tačiau vartotojai vis dar domisi akcijiniais pasiūlymais ir prekėmis su nuolaida. Siekdami padidinti potencialių klientų srautą, karts nuo karto paskelbkite pelningą pasiūlymą ir pabrėžkite jo naudą vartotojui. Itin didelio klientų susidomėjimo sulaukia ir konkursai – pasiūlykite vartotojui naudingą prizą (galite siūlyti tiek daiktą, tiek paslaugą), tačiau nepamirškite būti išradingi.
 

Sunkumai ir pavojus
Nors socialinių tinklų rinkodara stebina savo neribotomis galimybėmis ir mažomis kainomis, vis dėlto ji yra neprognozuojama, t. y. jūs niekuomet negalite būti tikri dėl vartotojų reakcijos, o tai reiškia, kad prastas sprendimas gali sužlugdyti jūsų įmonę.

Kadangi negalite nuspėti vartotojų veiksmų, privalote būti atsargūs. Rinkodaros specialistai puikia žino liūdnai pasibaigusias istorijas, kuomet itin didelės ir galingos kompanijos nusprendė suburti socialinių tinklų vartotojus, paragindamos juos žaisti, pvz., pasakyti po vieną žodį apie naują produktą. Deja, vietoj pageidaujamų ovacijų, bendrovės sulaukė neigiamos vartotojų reakcijos ir ne dėl to, kad šis produktas būtų prastas – vadinamieji socialinių tinklų „troliai“ sąmoningai gadina prekinio ženklo įvaizdį. Kurdami rinkodaros strategiją, nepamirškite, kad socialinių tinklų lankytojai labiau už viską vertina sąžiningumą, todėl būkite atsargūs skelbdami konkursus ar siūlydami akcijines paslaugas – jei vartotojas pajus, kad yra apgaudinėjamas, nieko nelaukdamas viešai pasmerks jūsų įmonę.

Siekdami tapti žinomais, negalite apsiriboti „Like“ ar komentarų skaičiumi – privalote galvoti ir apie teigiamą įmonės įvaizdžio formavimą. Kurdami įmonės socialinio tinklo puslapį, atsisakykite optimistinių iliuzijų ir išlaikykite racionalų protą, t. y. supraskite, kad didžioji dalis aktyviųjų interneto vartotojų nebus nusiteikę palankiai.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Interneto paslaugos