Kaip turinio rinkodara padėjo Google tapti pačiu patraukliausiu darbdaviu pasaulyje?

Publikavimo data: 2017-01-17 Kaip turinio rinkodara padėjo Google tapti pačiu patraukliausiu darbdaviu pasaulyje?

Remiantis konsultacijų įmonės Universum tyrimo duomenimis – Google 3 metus iš eilės neužleidžia patraukliausio darbdavio pozicijų tokiose srityse kaip – verslas bei kompiuterių mokslai. JAV Google užima antrą vietą po NASA, į kurią labiausiai trokšta įsidarbinti inžinerinių mokslų absolventai. Taip pat Google populiarumas tarp humanitarinių mokslų absolventų – 3 vietoje, o tarp gamtos mokslų – 6 vietoje.

                                                                 Google biuras

Kas lemia šio darbdavio populiarumą?

Galima spėti, kad tam įtakos turi Google seserinė įmonė – Alphabet, kuri yra 8 pagal pelningumą kompanija Fortune 500 sąraše. Tačiau technologijų pramonė – nuolat plečiasi ir ne vien Alphabet, bet ir daugelis Google konkurentų gali pasigirti milžiniška komercine sėkme. Pavyzdžiui, Apple yra 3 Fortune 500 sąraše, bet lyginant su Google, pastaroji įmonė yra mažiau trokštama darbo vieta.

Google, kaip darbdavio, populiarumas didele dalimi yra priklausomas nuo šios įmonės reputacijos tarp būsimų darbuotojų. Šį populiarumą išlaikyti – ypač sunku, nes kiekviena karta turi savitą supratimą apie tai, kaip turi atrodyti idealus darbdavys. Millennial karta pasižymi dideliu noru suderinti darbą su laisvalaikiu, ypač greitu progresu bei dėmesio į įmonės vertybes kreipimu. Tuo tarpu, jų tėvai labiau vertino stabilumą ir aukštus atlyginimus.

Taigi, kokiu būdu Google pagerino savo, kaip darbdavio, įvaizdį? Ko iš jos sėkmės gali išmokti konkurentai?

Svarbu - veiksmai, o ne žodžiai

Prisiminkite, kiek Jums teko matyti įmonių, kurios savo internetinių svetainių karjeros skiltyje pabrėžia tokias vertybes, kaip inovatyvumas ar asmeninis augimas? Galbūt teko išvysti ir besišypsančių esamų darbuotojų nuotraukų galeriją?

Tokie bandymai pritraukti būsimus talentus – nieko blogo, tačiau jie tikrai nepadeda įmonei išsiskirti iš savo konkurentų. Juk beveik nėra įmonių, kurios neteigtų, jog yra inovatyvios. Šią vertybę galima palyginti su automobilių gamintojų gebėjimu sukurti važiuojančias mašinas. Savaime suprantama, kad mašina – turi važiuoti, o visos įmonės – turi būti inovatyvios.

Google remiasi veiksmais, o ne žodžiais. Nuėję į šios įmonės svetainės karjeros skiltį išvysite žurnalą apie technologijas, kuriame yra publikuojamos sėkmingų darbuotojų istorijos, profesiniai patarimai bei įvairūs video. Taigi čia – inovatyvumas nėra atskleidžiamas vien tik gražiais žodžiais, bet ir veiksmais. Google karjeros skiltyje galite išvysti 360 laipsnių virtualų turą po naujausius duomenų bazių centrus arba perskaityti įkvėpiančių darbuotojų istorijų.

Tą patį galima pasakyti kalbant apie asmeninio tobulėjimo vertybės atskleidimą. Šią vertybę Google atskleidžia ne vien žodžiais, bet ir konkrečiais darbuotojų pasiekimais, iš kurių daugelis yra susiję su vidiniu verslumu. Taigi vietoj to, kad Google teigtų, jog būsimi darbuotojai turėtų būti įkvėpti įmonės inovatyvumo, ji tai parodo konkrečiais veiksmais, konkrečiomis istorijomis.

Google svetainėje darbo skelbimai yra pritaikyti prie viso turinio konteksto. Pavyzdžiui, pateikiamas interviu su internetinės svetainės patikimumo inžineriumi, o šalia jo galite išvysti su šia pozicija susijusias laisvas darbo vietas.

Nepamirškite socialinių aspektų

Google ofisas

Svarbu nepamiršti, kad Millennial kartos atstovams yra daug svarbiau ne įmonės reputacija ar suteikiamos piniginės kompensacijos, bet – darbinės aplinkos faktoriai. Google tai puikiai supranta. Todėl darbas šioje įmonėje daugeliui yra susijęs su darbu garsiame universiteto miestelyje.

Šis universiteto miestelis – tarsi vienas iš pačių svarbiausių faktorių lemiančių Google reputaciją. Socialiniuose tinkluose galima išvysti daug įmonių, kurios publikuoja pačių vartotojų sukurtą turinį. Pavyzdžiui, @lifeatgoogle paskyra Twitter‘yje priklauso ne visiems šio miestelio gyventojams, bet pačiai įmonei. Vis dėlto, dažniausiai šioje paskyroje galima išvysti esamų darbuotojų įspūdžius apie gyvenimą Google miestelyje. Spalvingi dviračiai, stalo teniso pertraukėlės, šiuolaikiški atsipalaidavimo krėslai – visa tai patraukia būsimų darbuotojų dėmesį.

Google skatina savo darbuotojų kūrybiškumą, pavyzdžiui, Nat ir Lo Youtube serijomis, kuriose atskleidžiamas nesuvaidintas gyvenimas Google biure. Pats faktas, kad šie vaizdo įrašai yra filmuojami tikrų Google darbuotojų – žavi kiekvieną ir patvirtiną tai, kad socialiniai įmonės darbo aspektai yra itin svarbūs. Galimybė būsimam darbuotojui išgirsti apie įmonę iš esamų darbuotojų lūpų skamba daug patraukliau nei perskaitytas šabloninis kompanijos prisistatymas savo internetinėje svetainėje.

Eikite tiesiai prie reikalo

Google didelį dėmesį skiria savo įmonės šūkiams, pavyzdžiui, vienas iš jų – „Nebūk blogas“. Šie skambūs šūkiai – dažnai panaudojami ir naujų darbuotojų pritraukimo metu. „Kelkite klausimus. Kurkite atsakymus“ – tokia frazė pasitinka užėjus į Google internetinės svetainės karjeros skiltį.

Iš pirmo žvilgsnio šios frazės gali pasirodyti gana paprastos, tačiau jos – itin gerai apgalvotos. Deloitte atliktas tyrimas parodė, kad darbuotojai trokšta savo darbe turėti teigiamos įtakos. Būtent tai ir yra pabrėžiama Google naudojamuose šūkiuose, kurie ne tik sužadina būsimų darbuotojų susidomėjimą, bet ir skatina kūrybišką problemų sprendimą. Šios įmonės šūkiuose nepamatysite nereikalingų ar banalių frazių, o tik glaustas žinutes, kurios geriausiai atskleidžia Google vertybes.

Sunku pasakyti, ar šie skambūs šūkiai turi labai didelės įtakos susidomėjusių darbuotojų skaičiui. Tačiau galima pastebėti, kad kitos įmonės pradėjo remtis Google taktika. Pavyzdžiui, senasis Microsoft šūkis skambėjo taip „Suteikite galią savo ateičiai“, o naujasis – „Pasirodykite tokie, kokie esate, darykite tai, ką mėgstate“.

Bene svarbiausias dalykas, kurio galima pasimokyti iš Google būsimų darbuotojų pritraukimo taktikos yra tai, kad į šį procesą žvelgiama itin rimtai. Kol daugelis įmonių tiesiog sukuria niekuom neišsiskiriančias karjeros skiltis savo internetinėse svetainėse, Google pasakoja realias darbuotojų istorijas. Taigi, jeigu Google taps pačiu geidžiamiausiu darbdaviu 4 metus iš eilės, Jūs žinosite kodėl. 

Patalpinta rubrikoje(-ose): Marketingo paslaugos