Kaip parašyti įtaigų pranešimą spaudai?

Publikavimo data: 2014-11-21 Kaip parašyti įtaigų pranešimą spaudai? Pranešimas spaudai – tai žiniasklaidai skirtas tekstas, kuriame pristatomos konkrečios bendrovės veiklos, produkcijos ir paslaugų naujienos, pateikiama informacija apie įmonės pokyčius ir svarbiausius bendrovės įvykius. Jis gali būti teikiamas siekiant paneigti visuomenėje sklandančius gandus, keliančius grėsmę įmonės reputacijai. Bet kuriuo atveju, pranešimas skelbiamas ir platinamas pačios įmonės noru – tekstas spaudai yra vienas patikimiausių ir patogiausių ryšių su visuomene elementų.

Šiandieninė internetinė žiniasklaida sunkiai įsivaizduojama be oficialių bendrovės pranešimų. Paprastai juose pateikiama informacija apie naujos dukterinės įmonės steigimą, modernios gamyklos rengimą, užsienio plėtros planus, naujo produkto kūrimą, netradicinės įrangos diegimą ir t. t. Pranešimas spaudai padeda formuoti įmonės įvaizdį, didinti prekės žinomumą ir plėsti potencialių klientų gretas. Tiesa, parašyti efektyvų ir įtaigų pranešimą spaudai nėra taip paprasta kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.
 

Pranešimo spaudai aktualumas
Informacijos viešinimas yra atsakingas žingsnis, formuojantis įmonės įvaizdį ir galintis pakeisti veiklos kryptį, pakelti ar sumažinti pelno rodiklius, t. y. jūsų pateikta informacija gali pasirodyti aktuali naujiems investuotojams bei akcininkams. Be to, žinomas ne vienas atvejis, kai žiniasklaidoje buvo viešinami nepatenkintų darbuotojų, apgautų investuotojų ar pavydžių konkurentų pranešimai, keliantys rimtą grėsmę bendrovės reputacijai. Kitaip sakant, pranešimai spaudai leidžia manipuliuoti įmonės statusu, pelnu ar net ir verslo sėkme.
 

Pasiruošimo darbai
Jei norite patraukti žiniasklaidos dėmesį, privalote turėti išties svarbią naujieną. Jūsų siekiamybė – pristatyti tai, kas sudomintų ne tik internetinių portalų valdytojus, bet ir žurnalistus, t. y. paskatinti juos pasidomėti plačiau.

Svarbiausi reikalavimai, keliami pranešimo tekstui, yra tikslumas, aiškumas, logiškumas ir informatyvumas. Atsisakykite bet kokios interpretacijos – tekstas negali kelti dviprasmiškų klausimų ir pateikti klaidinančios informacijos. Be to, pranešimas negali būti ilgas – rekomenduojama pateikti vieno puslapio apimties straipsnį. Būtina laikytis lietuvių kalbos rašybos ir skyrybos taisyklių, išlaikyti viešajai erdvei įprastą kalbos stilių, kalbėti logiškai ir aiškiai. Vartokite kiek įmanoma mažiau sunkiai suprantamų ir tarptautinių terminų, atsisakykite trumpinių ir vulgarybių. Tekstas turi būti peržiūrėtas kvalifikuoto kalbos redaktoriaus – nepamirškite, kad pranešimas spaudai formuoja jūsų įmonės įvaizdį, todėl privalote įrodyti, kad esate profesionalai. Pranešimas turi būti parengtas, laikantis svarbiausiųjų raštvedybos standartų, t. y. tekstas turėtų būti pateiktas „Times New Roman“ šriftu, 12 raidžių dydžiu ir su 1,5 tarpu tarp eilučių.
 

Svarbiausi etapai
Struktūra. Pranešimas turi atitikti visus žurnalistinius standartus. Pirmoje pastraipoje glaustai pateikite pranešimo esmę, t. y. kas ir kur įvyko. Pranešimo įžanga turi tapti atskiru ir išbaigtu tekstu, kurį perskaitę gautume svarbiausią informaciją – likusi pranešimo dalis turi būti skirta tiems, kas nori pasidomėti plačiau.

Dėstymo dalyje turite paaiškinti pradžioje pateiktus teiginius, pvz., jei pristatote naują paslaugą, čia turėtumėte paaiškinti, kodėl ji buvo sukurta, kodėl ji yra naudinga (kaip pakeis mūsų gyvenimą) ir ko iš jos tikimasi ateityje. Paminėkite faktus ir skaičius, publikuokite vartotojų ar įmonės darbuotojų komentarus. Pranešimo pabaigoje pateikite apibendrinamąją informaciją, čia galite paminėti ir ateities prognozes. Nepamirškite pateikti įmonės kontaktų, ypač, jei šiuo pranešimu tikitės plėsti pirkėjų gretas – pabaigoje turi būti nurodytas konkrečios bendrovės pavadinimas, rekvizitai ir panešimo data. Jei norite didinti prekės ženklo žinomumą, įkelkite įmonės logotipą.

Apibendrinus galima teigti, kad pranešimas spaudai turi savotišką piramidės struktūrą, kurios viršuje pateikiami patys aktualiausi dalykai, o leidžiantis žemiau informuojama apie mažiau svarbius niuansus. Tiesa, siekiant neprarasti skaitytojo susidomėjimo ir akcentuoti pranešimą, pabaigoje rekomenduojama paskatinti skaitytoją veikti, pvz., pakviesti į parodą ar savarankiškai pasidomėti pristatoma paslauga.

Pirmieji sakiniai ir antraštė. Pranešimo pavadinimas yra kertinis akmuo, lemiantis apsisprendimą skaityti. Tai reiškia, kad pavadinimas turi intriguoti ir sudominti. Pateikite jį kaip pagrindinę pranešimo kryptį ir, jei įmanoma, skirkite tam vos kelis žodžius, blogiausiu atveju – vieną ilgesnį sakinį. Antraštė negali būti įžeidžianti, be to, ji neturėtų skleisti klaidinančios informacijos, pvz., jei įmonė siūlo naują produktą, kuris tik iš dalies papildys rinką, negalima tvirtinti, kad tai „milžiniškas posūkis paslaugų sferoje“.

Kaip jau buvo minėta, pirmoji pastraipa yra svarbiausia pranešimo sudedamoji dalis, todėl skirkite jai ypatingą dėmesį. Šioje vietoje neturėtumėte išsiplėsti. Geriausia rinktis trijų–penkių sakinių įžanginę dalį. Sakiniai turi būti trumpi, logiški ir aiškūs. Be to, jie turi vienas kitą pildyti ir tęsti – nejunkite kelių tarpusavyje nederančių minčių, kadangi sukursite chaosą. Įžangoje pateikite tik svarbią ir aktualią informaciją, tiesa, žadindami susidomėjimą, informatyvumą derinkite su žaismingumu.

Iliustracijos. Nors pranešimai spaudai paprastai pateikiami be iliustracijų, siekiant sudominti auditoriją, rekomenduojama pranešimą iliustruoti nuotrauka. Pateikite tik kokybiškas ir įdomias, estetiškai patrauklias iliustracijas. Psichologai tvirtina, kad mūsų dėmesį traukia ryškūs ir gražūs vaizdai. Puikus pasirinkimas – iškalbinga nuotrauka, pristatanti pranešimo idėjas ir skatinti pasidomėti išsamiau.
 

Žiniasklaidos kanalų atranka
Parengę pranešimą spaudai, turite pasirinkti žiniasklaidos kanalus, t. y. turite nuspręsti, kur minėtąjį pranešimą publikuosite. Nepamirškite, kad kai kurie tinklalapiai gali atsisakyti pateiktos informacijos, traktuodami ją kaip neaktualią. Kiti puslapiai jūsų pranešimą gali patalpinti į archyvą ir paskelbti jį tuomet, kai tai atrodys palankiausia, pvz., žiemos metu jūs kalbate apie vasaros pradžioje pasirodantį produktą, todėl ši naujiena bus pristatyta tik pavasariui įpusėjus. Pranešimas spaudoje gali nepasirodyti ir dėl menko reikšmingumo, pernelyg aiškios reklamos, netinkamo formato ar nuobodumo.

Ieškodami žiniasklaidos kanalo, visų pirma pasidomėkite, ar jame iš tiesų skelbiamos panašaus turinio žinutės, t. y. pranešimą siųskite ne visiems iš eilės, bet išsirinkite tuos, kuriems jūsų pranešimas bus išties aktualus. Jei tekstą norite pateikti tik vienam kanalui, būtinai tai paminėkite savo laiške – niekur kitur neskelbiama naujiena gali pasirodyti kur kas įdomesnė ir vertingesnė.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Marketingo paslaugos