Kaip pagerinti vadovų ir darbuotojų santykius

Publikavimo data: 2015-08-19 Kaip pagerinti vadovų ir darbuotojų santykius

vadovas ir darbuotojaiPrasti darbuotojų santykiai su kolegomis ar vadovais gali stipriai įtakoti žmonių norą eiti į darbą ir motyvaciją dirbti. Kartais tai sukelia nerimo ar baimės jausmą, kuris trukdo susikaupti ir efektyviai atlikti paskirtas užduotis, o tai turi žalingą poveikį įmonės produktyvumui ir gaunamam pelnui. Tiek vadovai, tiek darbuotojai turi pasistengti kurdami harmoningą aplinką, darnius santykius, tačiau daugiausia įtakos gali turėti vadovų ir verslo savininkų pastangos palaikant kolegišką, neįtemptą atmosferą darbe ir gebėjimas objektyviai spręsti iškilusias problemas. Kokie veiksniai skatina darbuotojų ir vadovų bendradarbiavimą?

Konkurencijos ir įtampos mažinimas

Darbuotojai turėtų suprasti, kad dirbant viskas vyksta ne konkurencijos pagrindu, o sukasi vardan bendro tikslo. Todėl kartais varžybas ir savo asmeninių tikslų siekimą reikia prislopinti. Žinoma, konkurencija skatina tobulėti, tačiau gali trukdyti įgyvendinti bendrą komandos siekį. Įtemptas varžybas darbuotojų tarpe galima pajusti siekiant paaukštinimo ar pretenduojant į aukštesnes pareigas. Bet kuriuo atveju darbuotojai turi suprasti, jog svarbiausia yra orientavimasis į aukščiausios kokybės produktą ir teikiamas paslaugas. Norint išvengti nepasitenkinimų, susiskaldymo grupėmis ir pykčių darbe, pravartu, jog vadovai pagrįstų savo pasirinkimą, kodėl į konkrečias pareigas pasirinktas tam tikras asmuo.

Glaudesnis vadovų ir darbuotojų bendravimas suteikia galimybę darbuotojams daugiau išmokti, tobulinti savo individualius profesinius įgūdžius. Darbuotojų ir vadovų tarpusavio supratimas gali būti ugdomas bendrų veiklų, užsiėmimų metu: seminaruose, mokymo programose, įmonės pietų ar komandinių žaidimų metu ir pan. Tai padeda atsipūsti ir pailsėti nuo dienos darbų, skatina tarpusavio pagalbą.

Komandinis darbas ir darbuotojų skatinimas

Kiekvienas darbuotojas turi savo profesinių pranašumų prieš kitus ir dažniausiai jų pakanka paskirtam individualiam darbui atlikti, tačiau komandinio darbo metu galima pasiekti daug efektyvesnių rezultatų. Jo metu prie projekto dirba skirtingų ar panašių idėjų turintys žmonės, kurie vienas kitą papildo, greičiau atlieka suplanuotas užduotis. Komandinio darbo nauda išties efektyvi, tačiau, kad darbas vyktų produktyviai, komandos nariai turėtų būti susibendravę, vienas kitam palankūs. Todėl svarbu nuolat skatinti darbuotojų bendravimą.

Reikia nepamiršti, kad be komandinių tikslų kiekvienas darbuotojas turi turėti savo individualius mėnesio ar numatyto laikotarpio siekius. Geriausiai darbuotojus motyvuoja tam tikri paskatinimai, todėl, jei tik įmonės finansinė padėtis leidžia, surenkite laisvalaikio, sporto dieną, išvyką, geriausius darbuotojus apdovanokite dovanų kuponais, sporto privilegijomis, premijomis, nemokamais pietumis. Žmonės daug aktyviau dirba ir labiau stengiasi tuomet, kai žino, jog gali būti už tai apdovanoti papildomai. Tuomet jie įdeda daugiau pastangų, nuoširdaus darbo.

Racionalus problemų sprendimas ir atidumas darbuotojams

Darbe įvairūs nesusipratimai yra neišvengiami, tačiau problemos tarp darbuotojų gali lengvai sužlugdyti įmonės darbus, rengiamų projektų sėkmę. Todėl labai svarbu konfliktus spręsti racionaliai ir laiku. Nedera daryti preliminarių, nepatvirtintų išvadų, priimti skubotų sprendimų. Į kiekvieną situaciją reikia gilintis be išankstinio nusistatymo, išklausant visus, su konfliktu susijusius dalyvius. Dažnai problemas darbo vietoje sukuria tiesiog nesusikalbėjimas, todėl labai svarbu išklausyti visų konflikto dalyvių argumentų. Dėl tokių neaiškių nesusipratimų ir nesugebėjimo jų išspręsti įmonės gali prarasti gerus darbuotojus.

Darbuotojų atsiliepimai yra labai naudingi kiekvienai įmonei. Apklausos gali parodyti, kokia atmosfera ir nuotaikos darbe vyrauja šiuo metu, kaip yra vertinami esami kolegų santykiai, kas daro didžiausią įtaką darbo našumui ar priešingai – trukdo susikaupti, kokie motyvai skatintų darbuotojus aktyviau dirbti, rodyti savo iniciatyvą ir t.t. Priimant tam tikrus sprendimus patariama atsižvelgti į darbuotojų patirtį, pasiūlymus, kadangi taip parodysite, jog vertinate jų nuomonę, kas galiausiai turės įtakos darbo veiksmingumui. Taip pat susidūrus su nauja tema ar sritimi, kurią puikiai išmano kažkuris darbuotojas, nereikėtų ieškoti svetimos pagalbos, o nepasididžiuoti ir pasikonsultuoti būtent su tuo darbuotoju. Tokiu poelgiu parodysite, jog vertinate savo specialistų kompetenciją ir žinias, dėl ko jie jausis naudingi įmonei ir galintys prisidėti prie veiklos gerinimo. 

Norint pasiekti geriausių įmonės veiklos rezultatų, klientams pasiūlyti kokybišką produktą ar paslaugą, pirmiausia pradėkite nuo įmonės vidaus mikroklimato kūrimo, kuris įtakoja darbuotojų motyvaciją, pasitenkinimą darbu. Neleiskite, kad jūsų darbuotojai į darbą kiekvieną dieną ateitų kupini baimės ar nerimo, pasistenkite pagerinti santykius tarp vadovų ir darbuotojų, kurkite draugiškesnę aplinką, kuri skatins darbo našumą, produktyvumą.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Verslo konsultacijos