Kaip gauti maksimalią naudą iš siunčiamų elektroninių laiškų?

Publikavimo data: 2015-08-12 Kaip gauti maksimalią naudą iš siunčiamų elektroninių laiškų?

elektroniniai laiškaiKiekvieną dieną elektroniniu paštu  gauname daugybę įvairių laiškų, kurių beveik visi yra reklaminio pobūdžio, todėl nenuostabu, kad dažniausiai jų net neperskaitome. Elektroniniai laiškai įmonei gali teikti realios naudos: padidinti svetainės lankomumą, paskatinti pardavimus ir pan., žinoma, jeigu bus atidaryti. Tai išties efektyvus būdas įgyti naujų klientų. Tačiau, kiek tokių laiškų mes atidarome? Tikriausiai daugelis neišsiskiriančių, įkyria reklama pasižyminčių laiškų keliauja tiesiai į šiukšlių dėžę, nes mūsų niekaip nepaveikia. Juos kuriantys žmonės turi įdėti daug pastangų norint, kad klientai atidarytų gautus el. laiškus. Žinant svarbiausius aspektus ir įdėjus savo darbo Jūs taip pat galite sulaukti daugiau paspaudimų ir didesnio srauto žmonių, apsilankančių Jūsų svetainėje. Į ką reikia atsižvelgti?

Adresato ir adresanto santykis

Tikslingai auditorijai parengtas ir tam tikrai grupei žmonių išsiųstas pranešimas sulauks daugiau atidarymų negu visiems pasitaikiusiems nusiųstas laiškas. Todėl prieš siunčiant geriau sudaryti žmonių sąrašą, kuriam pateikta informacija gali būti kažkuo aktuali, naudinga, ir parengti orientuotą pranešimą. Asmenis galima suskirstyti pagal lytį, amžių, vietą, pirkimo įpročius, pomėgius, darbo pobūdį ir t.t. Šią informaciją galima surinkti apklausų, rinkos tyrimų metu. Trumpos, konkrečios internetinės apklausos padės išsiaiškinti klientų poreikius, pirkimo įpročius, sužinoti, ko jie ieško ir pan.

Žinome, kad siunčiant laišką svarbu prisistatyti. Kai siunčiame žinutę draugui, galime pasirašyti tik vardą, pavardę, inicialus ar pravardę, tačiau žinutė draugui labai skiriasi nuo klientui paruoštos informacijos. Pasirašant klientui skirtą laišką, reikėtų naudoti savo pilną vardą ir pavardę, nes vien tik vardas ar pavardė nesudarys tokio patikimo ir rimto įvaizdžio. Siunčiant laišką svarbu jį suasmeninti. Tai nereiškia, jog turite kiekvienam žmogui rašyti atskirą pranešimą, tačiau pavadinime ir tekste į vartotoją kreipkitės asmeniniais įvardžiais, viso laiško forma ir turinį formuokite taip, jog atrodytų, kad tai personalinis pranešimas.

Laiško tema ir turinys

Laiško tema yra pirmas dalykas, kurį pamato ir užfiksuoja skaitytojai. Norint juos sudominti, laiško pavadinimas turi būti kažkuo patraukiantis. Žinoma tam tikram žmonių segmentui veiksmingi skirtingi žodžiai, bet „politika, turinys, nauda, pasiūlymas“ tinka ir yra aktualūs visiems žmonėms. Šie žodžiai rodo paslėptą svarbią žinią (pavyzdžiui, politika), kuri gali būti naudinga bet kuriam asmeniui. Laiško tema turi būti ne tik sudominanti, bet ir informatyvi, kuri nurodytų apie ką konkrečiai bus kalbama toliau.

Džiugiu sulaukti naujų klientų susidomėjimo ir gausesnio laiškų atidarymo, tačiau labai svarbu, jog tie patys žmonės atidarytų ir kitus naujai Jūsų siunčiamus pranešimus, nes, jei klientas atidarė pirmą kartą, Jums galbūt tiesiog pasisekė. Siekiant sulaukti geriausio grįžtamojo ryšio ir efektyviausių rezultatų, reikia stengtis išlaikyti klientą, jog jis sugrįžtų dar ir dar kartą. Sėkmingiausiai tai galima daryti savo laiškuose pateikiant klientui naudingą turinį. Tai gali būti vartotojui išties palankūs pasiūlymai ar tam tikra informacija, kurios negalima rasti Jūsų ar kitose svetainėse. Aktualią ir pagrindinę viso laiško mintį formuluokite ir pateikite jau laiško pradžioje, kad vartotojas susidomėtų. Kitu atveju, sausa ar nesuprantamai pateikta medžiaga paskatins vartotoją greičiau ištrinti laišką, kurio tolesnis turinys galbūt jam ir būtų buvęs aktualus.  

Siųsdami naujus laiškus pasistenkite, kad jie būtų vis kitokie, venkite kartoti tą patį seną dalyką. Informaciją pateikite įdomiai, galite prisegti tam tikras ataskaitas, atliktų tyrimų rezultatus, filmuotą medžiagą, vaizdo klipą, kas gali būti vienaip ar kitaip naudinga, įdomu vartotojui. Nors įmonės dažnai el. laiškus naudoja rinkodaros ir reklamos tikslais, tačiau norint pasiekti realių rezultatų svarbiausia yra sukurti vertę, kuri kažkam būtų naudinga. Jeigu klientams dažnai siųsite skatinimus kažką įsigyti, intensyviai reklamuosite jiems nereikalingas ir visai neaktualias prekes, paslaugas, jie tikrai nustos atidarinėti Jūsų siunčiamus pranešimus. Taip pat nereikėtų persistengti su siunčiamais vaizdais, kadangi juos gali blokuoti.

Atkreipkite dėmesį į siuntimo laiką

Galbūt ne svarbiausia, bet labai aktualu pasirinkti tinkamą el. laiškų siuntimo laiką. Žinoma, priklausomai nuo gavėjų įpročių, gyvenimo būdo, jis svyruoja ir gali labai skirtis. Tačiau pasirinkę kažkurią savaitės dieną ir paros metą galite sulaukti didesnio susidomėjimo. Pavyzdžiui, nuo antradienio iki ketvirtadienio el. laiškai atidarinėjami aktyviausiai, o pirmadienį ir antradienį vangiai. Tai visai suprantama, nes pirmadienis daugeliui yra gana sunki diena, o penktadienį norima pasibaigti susikaupusius darbus, negalvoti apie naujus. Savaitgalį pranešimai skaitomi rečiausiai. Ryto valandomis ir ankstyvą popietę žmonės laiškus atidaro dažniau negu vakare, kai leidžia laiką, vakarieniauja su šeima, draugais. Norėdami išsiaiškinti geriausią laiką savo auditorijai, laiškus siųskite vis kitu metu ir stebėkite, kada žmonės juos atidaro ir susidomi dažniausiai. Bandymus tęskite tol, kol atrasite geriausią laiką.

Pasiekti sėkmės ir realių rezultatų iš pradžių gali būti sudėtinga, tačiau tai gera investicija ateičiai. Dirbkite su laiškų turiniu, skirkite laiko klientų sąrašų atrinkimui. Pasirūpinkite, kad nukreipimas į svetainę būtų aiškiai matomas, ir paspaudę reikiamą nuorodą klientai patektų ten, kur nurodyta. Jei klientas gaus tam tikros naudos, tikėtina, kad jis sugrįš dar kartą. 

Patalpinta rubrikoje(-ose): Marketingo paslaugos