Kai užklumpa nesėkmės: kaip elgtis ir kodėl nereikėtų dėl to gėdytis?

Publikavimo data: 2015-10-19 Kai užklumpa nesėkmės: kaip elgtis ir kodėl nereikėtų dėl to gėdytis?

nesėkmių sprendimaiKai pradedamas nuosavas verslas natūralu, jog visas dėmesys sutelkiamas ir sukoncentruojamas į atliekamą veiklą. Tuo metu tikimasi, jog viskas klostysis tik gerai, tačiau įvairių niuansų ir nesėkmių, klaidų kartais tiesiog neįmanoma išvengti, nežinant tam tikrų dalykų, kurie ateina su patirtimi. Be abejo, kas nenorėtų apsisaugoti nuo galimų nesėkmių? Juk tai tikrai nemaloni, o kartais net ir labai skausminga patirtis.

Dažniausiai patyrus nesėkmę stengiamasi tai nuslėpti ir greičiau pamiršti, kadangi visuomenė tai vis dar traktuoja kaip gėdą. Tačiau, jeigu paklaustume verslininko, kuris daug metų kuria ir plėtoja savo verslą, iš daugelio išgirstume, jog būtent padarytos klaidos privertė išmokti ir suprasti daugelį dalykų, todėl to gėdytis tikrai neverta. Kaip reikėtų elgtis, jei patyrėte nesėkmę ar užklupo ištisas nesėkmių periodas?

Užbėkite įvykiams už akių

Plėtojant verslą išvengti nesėkmių tikriausiai nepavyks, tačiau galima pabandyti. Net jei kartais išoriškai viskas atrodo gerai, puikiai sekasi, tačiau už sėkmės ir spartaus įmonės augimo gali slypėti tam tikri niuansai, kurie kažkada gali pakišti koją. Todėl, niekada nereikėtų atsipalaiduoti, galvojant, jog jeigu šiuo metu sekasi, taip bus visada. Geriau žinoti esančias problemas ir bandyti jas pamažu spręsti, kad vėliau visos bėdos neužgriūtų vienu metu.

Nepriimkite to, kaip bausmės

Lengva vadovauti ir dirbti, kai viskas sekasi. Tačiau, iš tiesų verta žavėtis tomis įmonėmis, kurios patyrė daug nepasisekimų, tačiau sugebėjo su tuo susitvarkyti ir išlikti. Tikėtina, kad su daug nesėkmių susidūrę kolegos, gebės darniai spręsti iškylančias problemas, kantriai pergyvens tą laikotarpį, pasikliaus vienas kitu, juk sprendžiant problemas įdedama daug daugiau darbo, jėgų, negu dirbant įprastai. O štai tiems, kurie pradžioje visko lengvai pasiekė, susidoroti su užklupusiomis problemomis gali būti labai sudėtinga. Kartais tai ypač neigiamai paveikia įmonės padėtį: atveria ilgai susikaupusias problemas, kolegų nesutarimus, sustabdo įmonės augimą. Tad padarytos klaidos, užgriuvusios nesėkmės kartais gali būti ypač gera pamoka, padėsianti pasiekti daug geresnių rezultatų.

Analizuokite, bet neteiskite savęs

Susidūrus su problema būtina ją spręsti. Tuo metu svarbu susikoncentruoti ir ieškoti galimų išeičių, tik nepradėti kaltinti ar tuo labiau gailėti savęs, kas galėtų turėti neigiamos įtakos tolesnei veiklai. Verslininkai kasdien susiduria su nesėkmėmis, tačiau tokios praktikos pagalba išmoksta ramiai reaguoti, kritiškai mąstyti ir priimti efektyvius sprendimus. Jei klaidas priimsime su teisingu požiūriu, tuomet išanalizavus jas, žinosime, ko kitą kartą geriau nedaryti, kas leis išvengti daug nemalonumų.

Nesustokite po pirmųjų nesėkmių

Norint pasiekti sėkmės tenka daugiau ar mažiau rizikuoti, o kur rizika – ten didesnė tikimybė patirti nesklandumų. Pasitikėjimą savo jėgomis gali stipriai sumenkinti kelios pirmosios nesėkmės, tačiau, nereikėtų dėl to pasiduoti. Mąstykite, kas galėjo būti ne taip ir darykite išvadas, kaip geriau elgtis. Kitą kartą tai padės pasiekti geresnių rezultatų. Pradedant verslą turima daug optimizmo, todėl norima greitai pasiekti matomų, apčiuopiamų rezultatų, tačiau čia yra daug galimybių paslysti. Viena didžiausių klaidų, kurias daro verslininkai – bandymas vienu periodu padaryti kuo daugiau darbų. Tačiau sutelkti dėmesį ir užsiimti keliais projektais pravartu tik daug patirties įgijusiems vadovams, kurie geba koordinuoti bent kelių grupių darbą. Taigi, geriau pradėti dirbti susikoncentravus ties vienu pagrindiniu projektu ir tinkamai jį vystyti.

Jeigu iš pradžių turėjote daug optimizmo įgyvendinti kelis stambius planus, bet patyrėte nesėkmių, negalvokite, jog nieko nesugebate. Mąstykite racionaliai, susitelkite į vieną iš jų ir įgyvendinkite savo planus. Nesėkmės ir klaidos tik parodo, jog jūs stengiatės ir kažką darote. Juk neklysta tik tie, kurie nieko nesiima, nesistengia tobulėti. Keli pralaimėjimai, jei juos traktuojame, kaip galimybę pasimokyti, ateityje padės pasiekti daug geresnių rezultatų ir išvengti rimtesnių problemų. 

Patalpinta rubrikoje(-ose): Verslo konsultacijos