Efektyvi reklama: nauda ir verslininkams, ir vartotojams

Publikavimo data: 2015-05-29 Efektyvi reklama: nauda ir verslininkams, ir vartotojams

reklamaReklama yra stiprus veiksnys, kuris turi įtakos verslo sėkmei, plėtrai. Ja siekiama atkreipti vartotojų dėmesį, sudominti, suteikti informacijos bei paveikti pirkėjus: išbandyti, įsigyti siūlomas prekes ar tęsti teikiamų paslaugų sutartis. Reklamų ir jų kūrėjų yra labai daug, todėl būti pastebėtam tampa vis sunkiau. Norint patraukti ir išlaikyti pirkėjų dėmesį svarbu išsiskirti, tačiau tai daryti reikia labai sumaniai ir apgalvotai, nes kartais galima sulaukti neigiamos vartotojų reakcijos. Apie reklamos naudą įmonėms girdime labai dažnai, tačiau reikia nepamiršti, kad ir vartotojų atžvilgiu ji turi teigiamų pusių.

Reklama: visuomenės kenkėja ar jos atspindys?

Dažnai visuomenėje reklama suprantama kaip reiškinys, galintis daryti tik žalą. Dėl to yra priimamos ir taikomos įvairios įstatymo nuostatos, kurios turi apsaugoti vartotojus nuo tikėtina klaidingo ar kenksmingo reklamos poveikio. Būtent todėl daugelyje valstybių, taip pat ir Lietuvoje, yra ribojama ar uždrausta alkoholio, tabako reklama, tikintis, jog šių vartojimas stipriai sumažės. Deja, reklamos draudimai pasiteisina toli gražu ne visada. Nors mūsų šalyje uždrausta įmonėms remti politikus, kurie šiuos pinigus tikėtina skirtų savo reklamai siekiant įtikinti rinkėjus balsuoti, tačiau neabejojama, jog tai tikrai neužkirto kelio politinei korupcijai. Be abejo, kai kurias reklamas galima riboti, tačiau nereikėtų matyti tik neigiamos reklamos pusės. Nors dažniausiai vartotojus reklama labai erzina, tačiau daugelis žmonių nežino, kad būtent dėl jos, mes galime žiūrėti nemokamas televizijos programas, klausytis muzikos internete. Be to, jei laikraščiai ir žurnalai negautų įmokų už reklamą, turėtume už juos mokėti brangiau. Taigi, reklama nėra tokia baisi, tik svarbu atskirti, ir jei reikia, riboti klaidinančias reklamas, pavyzdžiui, susimąstyti, ar išties reklamose pabrėžiama grietųjų kreditų pagalba padeda sukurti geresnį rytojų? Visų reklamų riboti ar uždrausti negalima, be to ir nereikia, svarbiausia tinkamai ugdyti jaunąją kartą, analitinį jų mąstymą, kuris padės suvokti, kad ne viskas, kas skelbiama reklamose yra tiesa.

Teigiamos emocijos – kelias į vartotojų širdis

Kadangi kiekvieną dieną mus pasiekia labai didelis kiekis įvairių reklamų, todėl palaipsniui įgyjame vis stipresnį atsparumą jų daromai įtakai. Daugelį jų pradedame tiesiog ignoruoti, pavyzdžiui, kai internete prieš kokį nors vaizdo įrašą rodo reklamą, tuo metu galime įsijungti kitą interneto svetainę. Tačiau, kažkuo sudominusios ir patraukusios mūsų dėmesį reklamos tikrai nesinorės išjungti. Būtent dėl to įmonėms svarbu orientuotis ir kurti tokį produktą, kuris sukelia žmonių emocijas ir skatina žiūrovą stebėti kas bus toliau. Yra nustatyta, kad būtent geras emocijas perteikianti reklama yra daug patrauklesnė už kitas ir sulaukia daugiau žmonių dėmesio. Kitas reklamas vartotojai linkę praleisti, o šias dažniausiai žiūri iki pabaigos. Linksmai, humoristiškai išreikšta mintis, idėja žmonėms sukelia pasitikėjimo jausmą, kad produkto nesiekiama bet kokiu būdu parduoti. Atrodo, lyg viskas daroma nesiekiant naudos. Tačiau su humoru svarbu nepersistengti nes ciniškos, pašiepiančios reklamos skatina negatyvius, liūdnus dalykus, nuo kurių norime atsiriboti. Be to, džiugiomis emocijomis žmonės su draugais dalijasi dažniau negu liūdnomis, slegiančiomis, taip įmonės gauna dvigubos naudos.

Po vienos reklamos mažai tikėtina, kad žmonės įsimins prekės ženklą ir jį atpažins pamačius kažkur mieste. Augantį klientų lojalumą galima pastebėti tik dažnai primenant apie save, pateikiant kažką naujo, įdomaus. Bet čia taip pat nereikėtų persistengti ir tapti įkyriems. Dėl to dauguma įmonių vis dažniau renkasi remarketingą. Tai vartotojo elgsena grįsta reklama, kai apsilankius tam tikrose svetainėse, vėliau pirkėjui rodoma reklama susijusi būtent su jų ieškota informacija. Pavyzdžiui, jei žmogus planuoja įsigyti automobilį, jis internete skaito kelių markių ir modelių privalumus, trūkumus. Vėliau naršant internete, šį žmogų pasieks skelbimai, informacija susijusi su automobiliais. Taip vartotojus pasiekia jiems aktuali ir naudinga informacija.

Norint sulaukti geriausio pasisekimo reikia orientuotis į tam tikrą auditoriją pagal amžių, socialinę, kultūrinę padėtį, pavyzdžiui, kas tinka jauniems žmonėms, tikrai nesudomins vyresniųjų, o kas yra priimtina vienoje šalyje, kitoje gali būti netoleruojama. Todėl, nors ir manome, kad gana gerai pažįstame tą grupę žmonių, tačiau kartais galime labai suklysti. Kurti tikslingą reklamą geriausiai gali tas žmogus, kuris yra susidūręs, patyręs, išgyvenęs panašius jausmus, emocijas.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Reklamos paslaugos
Balsavo: 41
Adresas:
P. Lukšio g. 7, VILNIUS
Telefonas:
El. paštas:
Tinklalapis:
Reklamos paslaugos
Reklamos stendai
STENDŲ GAMYBOS ir REKLAMOS AGENTŪRA - EUROEGO. GAMINAME, PREKIAUJAME, NUOMOJAME mobilius parodinius stendus, parodų įrangą. Plačiausias stendų(...)
Balsavo: 8
Adresas:
Draugystės g. 19, KAUNAS
Telefonas:
El. paštas:
Tinklalapis:
Dovanos
Reklamos paslaugos
Paslaugos:metalografijos;keramikos, porceliano,akmens dekoravimo ir stiklo dekoravimo; šilkografijos; tampografijos; reklamos gamybos. Gaminame(...)
Balsavo: 19
Adresas:
Mindaugo g. 44 -30, VILNIUS
Telefonas:
El. paštas:
Tinklalapis:
Dovanos
Drabužiai
Galanterija
daugiau veiklų >
Ieškote originalios ir kokybiškos verslo dovanos? Makoreklama.lt jums padės tokią surasti ir pagaminti. Esame kokybiškų ir nekasdieniškų(...)
www.kopicentras.lt
www.baltijosmarmuras.lt
www.kopicentras.lt
www.baltijosmarmuras.lt